Διάζωμα

      7Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ

ΔΡΑΣΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ « 7Ο ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ»

ΥΙΟΘΕΣΙΑ ΑΡΧΑΙΩΝ ΘΕΑΤΡΩΝ.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΞΕΝΑΓΟΥΝ   ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΑΤΡΑ

(ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ  ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ «ΔΙΑΖΩΜΑ»

& ΤΗΝ ΕΦΟΡΕΙΑ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ)

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ :   

                                                                                             ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΔΡΕΑΚΟΥ – ΒΙΟΛΟΓΟΣ

                                                                                       ΕΛΠΙΔΑ ΠΑΝΑΓΟΥ – ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

                                                                                         ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ :

                                                                                           ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ  -

                                                                                         ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ04

                                                                                         ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΚΑΡΑΓΑΤΣΛΗΣ

                                                                                          ΦΥΣΙΚΟΣ

ΥΙΟΘΕΣΙΑ ΑΡΧΑΙΩΝ ΘΕΑΤΡΩΝ

ΜΑΘΗΤΕΣ ΞΕΝΑΓΟΥΝ   ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΑΤΡΑ

(σε συνεργασία με την Κίνηση Πολιτών «Διάζωμα»)

Α΄ ΣΚΕΠΤΙΚΟ - ΣΤΟΧΟΣ :

Η θεατρική ομάδα του 7ου Γυμνασίου τη φετινή χρονιά ασχολείται  με το έργο του Ευριπίδη «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» , το οποίο μάλιστα επιλέχτηκε να παρουσιαστεί στο 4ο Νεανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Αρχαία Μεσσήνη τον Απρίλιο του 2015.

    Ως παράλληλη δράση σχεδιάστηκε  η συμμετοχή της  ίδιας ομάδας στην εκπαιδευτική δραστηριότητα της «Υιοθεσίας» του Αρχαίου Θεάτρου της Δημητριάδος  θεωρώντας ότι η επαφή & η γνωριμία με ένα τόσο σημαντικό μνημείο της περιοχής  θα  ενισχύσει  τη θεατρική παιδεία μαθητών & μαθητριών.

   Πολύτιμος αρωγός στην όλη μας προσπάθεια στάθηκε το προσωπικό της Εφορείας Αρχαιοτήτων Μαγνησίας και ιδιαίτερα η κ. Ε. Νικολάου και η κ.Π. Τριανταφυλλοπούλου.

Β΄ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ :

     Οι μαθητές – τριες της θεατρικής ομάδας άντλησαν πληροφοριακό υλικό σχετικά με την περιοχή , την ιστορία , την αρχιτεκτονική , τις δράσεις που σχετίζονται με το μνημείο από:

  • την ιστοσελίδα του Αρχαίου Θεάτρου της Δημητριάδος 
  • τον εκπαιδευτικό φάκελο με το έντυπο & ψηφιακό υλικό που έχει αποσταλεί στα σχολεία
  • την ενημέρωση – συζήτηση με την αρχαιολόγο κ. Π. Τριανταφυλλοπούλου

       Παράλληλα οι ίδιοι μαθητές- τριες κλήθηκαν  να προσεγγίσουν το θέμα της ακουστικής των αρχαίων θεάτρων και να υποδείξουν τρόπους διερεύνησης της ακουστικής του συγκεκριμένου μνημείου.

Γ΄ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΗΣ

Την Πέμπτη 2 Απριλίου 2015 οι 24 μαθητές-τριες της θεατρικής ομάδας  βρέθηκαν  στο χώρο του αρχαίου Θεάτρου Δημητριάδος  προκειμένου να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους σε άλλους μαθητές & συγκεκριμένα :

  • στα τμήματα Γ2 & Γ3 του 7ου Γυμνασίου Βόλου
  • στους            μαθητές- τριες του τριών τάξεων του Γυμνασίου Πτελεού
  • στους                 μαθητές – τριες της ΣΤ΄ Τάξης  των 20ου  & 30ου  Δημ. Σχολείων Βόλου

   Οι μαθητές – ακροατές παρακολούθησαν καθισμένοι στις πρώτες σειρές των εδωλίων του κοίλου  τούς «ξεναγούς», οι οποίοι από το χώρο της ορχήστρας παρέθεσαν τις πληροφορίες που είχαν συλλέξει ,έδειξαν  τα βασικά μέρη του θεάτρου (παρόδοι , σκηνή , κοίλο κ.λ.π) και ανέλυσαν τη λειτουργία τους.

   Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε  θεατρική απόδοση αποσπασμάτων της Ιφιγένειας εν Αυλίδι  στο χώρο της ορχήστρας, διάρκειας 20΄.

   Τέλος , για τη διερεύνηση της ακουστικής του θεάτρου , οι «ξεναγοί» εκφώνησαν από το χώρο της ορχήστρας λέξεις- φράσεις από το κείμενο της Ιφιγένειας εν Αυλίδι.  Μαθητές –προσκεκλημένοι με την καθοδήγηση των μαθητών – ξεναγών σε διάφορα μέρη του κοίλου κατέγραφαν σε φύλλα εργασίας τα ακούσματα- παρατηρήσεις τους.

   Σε κάθε σχολείο που συμμετείχε στη δράση δόθηκε φάκελος με πληροφοριακό υλικό , φύλλα εργασίας και επιτραπέζια παιχνίδια , ώστε με τη φροντίδα των εκπαιδευτικών να γίνει περαιτέρω επεξεργασία των πληροφοριών και εμπειριών που οι μαθητές αποκόμισαν.

   Θεωρούμε ότι για όσους συμμετείχαν στη δράση αυτή ήταν μια ιδιαίτερα αξιόλογη εμπειρία και θ΄ ακολουθήσουν οι επισημάνσεις , οι κρίσεις και οι παρατηρήσεις τους.